Frågor och svar om medlemsavgiften/förlängningen av medlemskapet

Varför står inte förfallodagen på fakturan?
Det beror på att förfallodagen varierar utefter när du blev medlem eller när du senast förlängde ditt medlemskap

Om du blev medlem innan 2022 och betalade din förra faktura senast sista bankdagen 2022, har du förfallodag 31 december 2023

Om du blev medlem innan 2022 och betalade fakturan för 2023 efter 31 dec, har du förfallodag 365 dagar efter betaldag.

Blev du medlem efter 1 januari 2022, har du så kallat rullande medlemskap, det vill säga medlemskapet gäller 365 dagar från den dagen du betalade din medlemsavgift.

Hur vet jag vilken förfallodag mitt medlemskap har?
På ditt medlemskort i medlems-appen (Cardskipper) står giltighetstid för ditt medlemskap, så förfallodag är samma som sista gilitghetsdag.

Varför har vi inom familjen olika förfallodagar?
Det beror på att varje medlems medlemskap gäller 365 dagar från den dag medlemskapet anmäldes och betalades.

Varför har jag inte fått någon faktura i november/december?
Kolla giltighetsdagen på ditt medlemskort, det kan vara så att ditt medlemskap är gilitigt till och med februari och framåt. Då får du en påminnelse om att betala i medlemsappen ungefär 1,5-2 månader innan ditt medlemskap löper ut och sedan en mejlfaktura om du inte betalat via appen. En pappersfaktura kommer efter ytterligare en tid om du inte betalat via appen eller med mejlfakturan.

Om jag betalar 2 månader innan mitt medlemskaps giltighetstid går ut, vad händer då?
Ditt medlemskap förlängs 365 dagar från sista gilighetsdag, även om du betalar innan sista giltighetsdag.

Jag skulle ha betalat i december, men betalade i februari, hur länge gäller medlemskapet då?
Om du betalar efter det att gilitighetstiden gått ut, förlängs medlemskapet 365 dagar från betaldagen.

Varför får jag faktura med post trots att jag lagt in fakturan jag fått via mejl, för betalning 29 december?
Medlemssystemet känner inte av att du lagt in din faktura för betalning, utan det är först när betalningen kommer in till vårt bankgiro som medlemsregistret känner av att fakturan är betalad. Så om du lagt in den faktura du fått via mejl för betalning 29 december, kan du bortse från pappersfakturan som kommer i december.

Hur lägger jag till ny familjemedlem till mitt huvudmedlemskap?
Antingen går du in i medlemsappen och bläddrar fram till sidan Information och klickar på ”Lägg till familjemedlem” eller så klickar du här.